Counter Strike counterstrike cstrike cs spilservere esport e-sport serverhosting SLAP.

 
 

Danmarks ældste og største turnerings og event arrangør indenfor esport/gaming

 
 
csHOME

csHVAD ER ESPORT?
csOM SLAP.dk

csREGLER
strikeSPONSORER

Counter StrikeKALENDER
Counter StrikeCS 1.6
Counter StrikeCS SOURCE
Counter StrikeCZ

slapSLAP LIVE / EVENTS
slapSLAP CUPS
CounterSERVERLISTEN

Counter StrikeNYHEDER
Counter StrikeNYHEDSBREV
slapARTIKLER
slapINTERVIEWS
slapBLOGS
CounterFORUM

slapDOWNLOADS
slapFOTOGALLERI

strikeLINKS
strikeTILMELDING
strikeKONTAKT
strike
strikeAVANCERET SØG
Zahid ButtLOGIN

sui
Zahid Buttby multibit
 

19-05-2024   
Tidligere afholdte events
SLKS#9 April 2006 - 695 deltagere

Rapport  Kampe/resultat

EVENTSPONSORER


Den 13 - 16 april 2006, løb SLKS#9 af stablen.



Det var første gang vi prøvede med en event, som skulle afholdes i mere end de sædvanlige 3 dage. Denne gang åbnede vi dørene allerede torsdag, og skulle afslutte som vi plejer søndag. Ideen med den ekstra dag var ganske enkelt at lade folk flade lidt ud og komme lidt tættere på hinanden. Det er ofte sådan, at når man få stukket hinanden hånden, drukket en pils sammen og i det hele taget mødes under andre forhold end ren konkurrence og spil, at der efterfølgende er større tolerance og forståelse for hinanden. Det er lige præcis det vi har villet med slap generelt – at bringe folk lidt tættere på hinanden end hvad man ellers er vant til i eSport.

Jeg var egentlig positiv overrasket over hvor mange der allerede kom torsdag, og hvordan de rent faktisk var indstillet på at hygge.

Ankomsten og placeringen af folk gik rimeligt godt. Der var mange der meldte fra og nye der kom til, helt op til event starten. Der var sågar en der af sit hold ikke havde fået at vide at de havde meldt afbud. På trods af de mange udfordringer vedr. tilmeldinger/afmeldinger, fik vi dog rimeligt godt styr på bordplanen og kunne også efterkomme langt de fleste ønsker.

TDC Erhverv Fiber havde som tidligere nævnt set med stor velvilje på eventen, og havde således leveret en 100 mbit fiber. Ting er lidt komplicerede på de her kanter, og det tog mig lang tid at finde frem til de rigtige kontaktpersoner angående den linie. Men jeg må erkende at da det først lykkedes at finde frem til de pågældende, så rykkede det hele utroligt nemt. Linien var allerede til rådighed og fuldt funktionel, weekenden inden – tror aldrig vi har oplevet en så stor linie være der i så god tid og fungere som den skulle – thumbs up til TDC Erhverv, og stor tak til Bo Data for at hjælpe med det praktiske til at trække fiberen hen til hallen.



Vi har i tiden efter SLKS#8 brugt en masse tid sammen med Servercentrum og D-Link. Udelukkende med det formål at skabe et optimalt netværk med vægt på performance og sikkerhed. Hele den tekniske modtagelsesprocedure var lavet ret restriktivt. Det første valg man umiddelbart skal tage, er om man vil lave et stort netværk, eller små wlans. Fordelen ved at lave små sektioner er at hvis der er nogen virus aktivitet, så er det kun de få der netop er tilsluttet den ene switch der vil blive berørt. Ulempen ved sektionsopdeling er at man så ikke kan ”kommunikere” med hinanden – f.eks. ikke se hinandens servere. Derudover er der ofte mange der grundet en lokal opsætning på deres egen maskine har store problemer med at se servere i det hele taget. Vi valgte derfor endnu engang at køre det hele som et stort netværk – så det var helt frit for alle at kunne ”snakke” sammen. Til gengæld ville vi styre hver enkelt bruger med hård hånd. Dette kunne gøres ved at styre netværksrettigheder med fokus på mac-adresserne. I bund og grund handler det om at vi kan styre præcis hvor den enkelte har adgang fra, hvad den enkelte har adgang til, og hvad den enkelte bruger netværket til. Umiddelbart valgte vi at lukke for alle porte, således at der kun var adgang til det basale, såsom www, irc og lign. Der var rigtig mange ønsker om at åbne for WoW, Warcraft osv. Først da turneringen var godt i gang og vi følte os sikre valgte vi at åbne for flere porte, herunder for WoW og Warcraft.

Modtagelsesprocessen var meget mere tidskrævende end først antaget, og skabte lidt flaskehalsproblemer rundt omkring. Jeg håber dog at folk har forståelse for hvorfor vi valgte at gøre det så restriktivt.

Udover denne meget restriktive kontrol med deltagerne så havde vi lidt bøvl med kabelværket. Grundet hallens miljø blev vi nødt til at smide netværkskablerne ned på gulvet, og det gav anledning til udskiftning af kabler et par gange. På trods af at vi have noget der lignede 3,5 km kabel + det vi brugte til Brøndby Hallen, så løb vi tør for kabel og skulle finde mere undervejs.

Bortset fra disse få punkter ved modtagelsen har jeg aldrig oplevet et netværk og internet køre så optimalt. Folk spillede fra lanet ud på deres egne servere på netværket, og mange fortalte os at de på deres egen server aldrig havde oplevet så lav en ping. Der var masser af situationer undervejs, men dem løste vores tekniske hold så flot at vi andre næsten ikke bemærkede noget undervejs. Overvågning af net og strøm gjorde at vi kunne sætte ind inden det gik galt.

Netværksudstyret stammede fra D-Link, og var det samme udstyr der var udlånt til SLKS#8 og SHGOPEN.
Netværket var opsat og drevet af Servercentrum.
Server var leveret og drevet af Servercentrum.
Internetlinien var leveret af TDC Erhverv Fiber.
Strømmen var genereret af dieselgeneratorer styret af Powerrent.dk



Til styring af turneringen havde Shim og McKnight i noget tid kæmpet med et ekstrem integreret turneringssystem, som også indbefattede et fuldt fungerende intranet. Samspillet mellem brackets, kampe, server, servernavn osv. fungerede ganske godt. Med de store udfordringer der normalt er når hold skifter så ofte helt op til eventet, og når så mange hold består af mix - så er jeg ganske godt tilfreds med hele adminholdets indsats omkring selve turneringen.
Om fredagen var der lidt mere luft mellem kampene, og det skyldes alene det faktum at vi istedet for at starte fredag aften, valgte at starte turneringerne allerede fredag morgen. Selvom det kan være lidt træls at vente så synes jeg at tiden var givet ganske godt ud, for der var masser af andre aktiviteter, ligesom alle nød at kunne afvikle det hele uden stress.

Vi have lidt bøvl med at styre varmen og udluftningen i hallen. De første 2 dage forløb det ganske fint, men så begyndte udluftningsanlægget at lave knuder, og varmen blev svær at styre. Nu jeg kigger tilbage på det tror jeg ikke at det var udstyret der fejlede, men nok mere os selv der ikke rigtigt forstod hvordan det skulle bruges. Det må vi gøre bedre næste gang.

Den første nat havde vi en dieselvarmer i sove hallen, og den løb desværre tør om morgenen, hvilket betød at folk vågnede op med is i røven. Næste dag satte vi 2 elvarmere ind i stedet, men der var så 4 gutter der syntes at den store af varmeblæserne skulle forbeholdes dem, hvorefter de slæbte varmeblæseren ind til dem selv i en stald ved siden af, hvor de ikke engang måtte være.

Cocio havde denne gang valgt at stille med en stand, hvor de selv tog sig af salget, og der var da vist nogle stykker der bemærkede den søde Cocio pige. Det er første gang Cocio selv er ude til et computerspils arrangement, og efter hvad jeg kan fornemme vil de gerne deltage med en endnu mere aktiv stand næste gang. Så vi har noget at glæde os til.

Qpad deltog med en lille stand hvorfra de afviklede et par 1vs1 turneringer. Til store glæde for deltagerne fik de aftale med SoA om at lade folk spille 1vs1 imod SoA gutterne også.
Denne gang larmede Qpad næsten ikke, og det var alt i alt ganske fornøjeligt for folk at kæmpe om præmier i 1vs1 turneringer.

IMMA.dk var som mange nok havde bemærket med endnu engang. Denne gang gik resultatet af deres indsats direkte til DRs webservere. En ganske fornøjelig oplevelse, som gav mange gode kommentarer rundt omkring fra. Dog er jeg lidt ked af de negative kommentarer der kom til IMMA’s shoutcastere. Det er vigtigt at huske at IMMA.dk er en uddannelsesinstitution, og mange af deres crew-folk er elever. Dertil er det også vigtigt at huske at det SLKS får ud af IMMA.dks deltagelse er videomateriale af meget høj kvalitet – noget som vi ikke er i stand til selv. Personligt synes jeg det er ok at de gutter prøver sig lidt frem, så længe det samlede resultat er værd at kigge på. Alt i alt en meget tilfredsstillende indsats fra IMMA, som både fik foreviget eventen som sådan, men også landskampen imod Italien og finalerne er optaget. Alt sammen offentliggøres hen af vejen.

Deltagerne havde generelt fanget ideen bag SLKS ganske godt, i hvert fald blev der hygget og spillet rundt omkring til den helt store guldmedalje. Et par punkter ærgrer jeg mig dog meget over – vi har aldrig haft problem med tyveri tidligere, men denne gang forsvandt 2 maskiner og et par headsets. Der var nogle der mente at crew skulle have en ekstra udfordring med rengøringen, og fik flere gange lavet nogle ting på WC’erne som jeg ikke engang vil nævne. Jeg fatter ikke hvordan folk kan få sig selv til sådan noget. Ellers gik folk godt og grundigt til den – helt ude på de sene nattetimer og tidlige morgentimer var folk i gang med poker, bordtennis, bordfodbold og dart.

Der var 2 af deltagerne der havde lagt op til en konflikt til eventet. Vi kører total NULTOLERANCE i forhold til folks opførsel. Derfor blev begge deltagere bedt om at forlade eventet.

Vi havde denne gang stillet med lidt mere mandskab end vi har haft tidligere, men jeg kan alligevel se at der til større events skal endnu flere folk på. Holdet kæmpede bravt til det sidste – selv ved oprydningen hvor alle stort set var flade gav de sig fuldt ud. Der blev kæmpet til sidste bloddråbe.

Således kunne jeg som en meget glad mand gå i seng mandag morgen kl. 08.00 da jeg langt om længe landede i min egen seng :-(

Tak til DR.dk, Imma, Xplayn.com, Played.dk, Gaming.dk og vore egne Lyner og Divinity for en god dækning af eventen.

Tak til LeBowski fra det tidligere The Dudes for at hjælpe med bordtennisbord, bordfodboldbord og dart.

Stor tak til deltagere, samarbejdspartnere og crew for et rigtigt godt afviklet event. Vi glæder os til at se alle til det næste event.

Overall crew:
- Sui
- Mormor
- Poker
- MightyButt
- TN1AP
- Noah
- Malouie
- Bambi
- S73
- Nikolaj
- Rasmus
- Cyber

Head turnerings admin:
- McKnight

CS16 admins:
- Juve
- Redferne
- Addiction

CSS admins:
- DBK
- Socrates
- Blade

Teknisk crew:
- Shim
- Furtox
- BBlaster
- dArt
- Dog

HLTV.org
- Nomad
- Spand
- Naz
- Nixon

MEDIER
- Slap.dk: Lyner, Divinity
- DR.dk: (Livestream til DRs webserver)
- imma.dk: (livestreaming over nettet)
- Xplayn.com: Phil, mathi, _WHAT_, InMate og slot
- Played.dk: Lazer, ARchiem, avenger, teth, milo og mads
- Gaming.dk: Naxx, DuGi, PlayR
- Nplanet: Emer, uman, TC^, Logi
- LanFan.de Hempy, Chico, Icy


Tidligere events
Fotogalleri
Eventforum


 
Counter Strike - counterstrike
Counter Strike - counterstrike

Counter strike counterstrike cstrike cs spilservere esport e-sport serverhosting SLAP.


© slap.dk * optimeret til 1024 x 768 * optimeret til IEX 5.0
 
 
MOVIES

DR - Danish Esport Awards 2007
SLAP LIVE Tappehallen Cult Party (zip-36MB)
SLAP LIVE Ballerup Superaren (zip-13MB)
Battlefield Nordisk Mesterskab (zip-5MB)

INTERVIEWS