Counter Strike counterstrike cstrike cs spilservere esport e-sport serverhosting SLAP.

 
 

Danmarks ældste og største turnerings og event arrangør indenfor esport/gaming

 
 
csHOME

csHVAD ER ESPORT?
csOM SLAP.dk

csREGLER
strikeSPONSORER

Counter StrikeKALENDER
Counter StrikeCS 1.6
Counter StrikeCS SOURCE
Counter StrikeCZ

slapSLAP LIVE / EVENTS
slapSLAP CUPS
CounterSERVERLISTEN

Counter StrikeNYHEDER
Counter StrikeNYHEDSBREV
slapARTIKLER
slapINTERVIEWS
slapBLOGS
CounterFORUM

slapDOWNLOADS
slapFOTOGALLERI

strikeLINKS
strikeTILMELDING
strikeKONTAKT
strike
strikeAVANCERET SØG
Zahid ButtLOGIN

sui
Zahid Buttby multibit
 

19-05-2024   
Tidligere afholdte events
SLKS #6 razer januar 2005 - 260 deltagere

Rapport  Tilmeldte  Kampe/resultat

MAIN SPONSOR


EVENTSPONSORER

Den 27. 28 og 29 januar 2005 løb SLKS #6 Razer af stablen.

Puha, det var sgu lidt af en omgang. Jeg får kuldegysninger bare ved tanken på det stykke arbejde der lå bag.

Vores planlægning startede jo i rimelig god tid denne gang, men jeg er nået til den konklusion at uanset hvor meget man planlægger, og i hvor god tid man planlægger et sådan event – så er der altid nogle overraskelser og ekstra udfordringer når man står midt i det hele. Når ting vokser til den størrelse vi er på vej til, så er man meget afhængig af andre, og der kan til tider være en masse problematikker forbundet med det. Med en bunke sponsorer, 10-12 crew members, lokaleudlejer, leverandører osv. Kan der meget nemt opstå kommunikationsproblemer og misforståelser. Men denne gang gik det overordnet set op i en højere enhed.

Crewmembers:

Teknik
  • Larry
  • dART
  • BBlaster
  • CALex
  • Malum
  • Stranger
Overall crew
  • McBrain
  • Mini g00F
  • Kejseren
  • CoolCashCarl
  • Loony
  • Goof
  • Titus
  • MightyButt
  • Lyner
Turneringen
  • Omf
  • Redfern
  • Kiwi
Udover det ovennævnte crew fik vi hjælp fra mange fronter. Noah, Bambi, Poker og Homer er nogle af de navne som jeg kan huske. Hvis der er nogen jeg har udeladt beklager jeg meget, men tingene gik jo rimelig stærkt.

Til at starte med så var der nogle ændringer i præmie pakken.
Grundet manglende leverance fik jeg hentet nogle qpads ind i stedet for Steelpad og Icemat.
Gamemail var udgået for spillet ”Need for Speed 2 Underground” og i stedet fik vi spillet ”Medal of Honour – Pacific Assault”.
Zyxel var udgået for 8 ports switche, og i stedet fik vi fingrene i nogle gode 5 ports switche.

Derudover fik Intel grundet travlhed, ikke klargjort de 2 maskiner som vi skulle have haft med til FutureGear (testhjørnet). I stedet fik jeg sat en enkelt maskine op til test, hvor vi havde Razer Diamondback mus, 19” fladskærm fra Samsung med 8ms., Sennheiser PC150 headsets, Qpad samt eXactmat.

Efter den sædvanlige irritation med at fikse transport af udstyr, præmier m.m. var vi godt på vej med et par fuldt pakkede biler og en trailer. Normalt nyder jeg at komme ud på bøhlandet og indånde den friske luft, samt nyde de mange flotte landskaber der ofte bliver glemt når man tænker på DK, for der er virkelig mange flotte steder, men kombinationen af mørke, vinter, stress og dårlig skiltning kan nok tage pusten fra den vildeste naturelsker.

Anyways af forskellige veje lykkes det crewet samlet at indfinde sig på Bowl-Inn lidt inden onsdag midnat. Alle veje fører til Rom…… øh til Svendborg.

Da vi ankom, var et andet arrangement ved at pakke ned. Det var vistnok et pige arrangement af en eller anden art.

Efter lidt renderi fik vi endelig fat i udlejeren, og blev temmelig skuffet over at der faktisk ikke var borde og stole nok.

Vores umiddelbare plan var at have borde, stole, udsmykning, bordplan og kiosk klar natten mellem onsdag og torsdag. Hele torsdagen var således sat af til teknik.

De manglende borde og stole satte en effektiv stopper for planlægningen. Men en ulykke kommer jo som bekendt sjældent alene. Således måtte vi i løbet af torsdagen erfare at der ikke var et strømstiksudtag på 125A – som vi ellers havde gjort meget for at sikre os.

Det var jo så en kedelig opstart, som krævede en total ændring af vores oprindelige planlægning. Jeg tror ikke jeg er helt ved siden af, hvis jeg siger at vi var temmelig mugne og desillusionerede. Når det er sagt vil jeg også sige at da først udlejer gik i gang med problemløsningen, så blev alt taget sig af – vi følte ikke på noget tidspunkt at vi blev ladt i stikken – alt blev løst. Egentlig var jeg imponeret over deres effektivitet når det kom til stykket – der blev eddermame trykket på nogle gode kontakter hist og pist.

Fredag morgen blev jeg vækket med de dejlige ord – ”op at stå – strømmen er på plads”. Det var fandme da en dejlig måde at blive vækket på, og gav de kræfter der skulle til. Omkring middagstid ankom så også de sidste borde og stole.

Så kom der total knald på – borde, stole, udsmykning, kiosken, servere, netværk etc. Alt kom på plads fra fredag morgen til omkring kl. 14.00. Faktisk så fik vi skubbet de sidste stole på plads lige inden kl. 14.00.

Det er sjovt at se når det lykkes på den måde, at der faktisk ikke er mange der mærker den meget hektiske periode op til et lan.

Lokalet var flot og meget stemningsfyldt. Der var masser af plads, også ved indgangen som var en stor port. Således kunne alle stille og roligt komme på plads. Denne gang kom folk i en jævn strøm i stedet for i bølger. Derved undgik vi de meget belastende flaskehalsproblemer som sidst i Gladsaxe. Så jeg vil hermed opfordre folk til at aftale om hvem der skal komme hvornår – og hold det jævnt :D

Imens crewet var i gang med modtagelse, sad turneringsfolkene med planlægningen af selve turneringen. Vi var blevet taget ved næsen godt og grundigt af en af vore egne medlemmer. Aftalen var at et turneringssystem skulle afleveres som vi kunne bruge til eventet. Da kl. var 18.00 havde vi endnu ikke set noget til turneringssystemet eller til hørt noget fra manden. Egentlig lidt sørgeligt da aftalen var lavet for mere end 1½ måned siden.

Nu var gode råde dyre – vi forsøgte os med lidt forskellige halvfærdige systemer som var på stedet. Bl.a. fik vi også stor hjælp fra ZeleD, men alt var forgæves – der var ikke noget som var tilstrækkelig færdig udviklet til at vi kunne bruge det. Ergo endte det med at vi kørte det manuelt via nyhedssystemet. Ikke det flotteste, men særdeles effektivt.

Turneringen kom i gang med en lille forsinkelse, der dog var af en størrelse som er uden betydning. Da det hele kom i gang faldt der ro over salen, og hyggen var slået ind.

Nu kom det hele jo så på plads, og det kan jo være fint nok, men jeg er ikke tilfreds. Selvom crewet fik alt op at køre med temmelig kort varsel, så var ideen jo med at dukke op allerede onsdag aften netop at undgå et meget stresset og udmattet crew. Det var lige netop hvad vi endte med alligevel, og det irriterer mig voldsomt, fordi selv om crewet er bombet så fixer de alt hvad der er nødvendigt. Men der er simpelthen ikke kræfter nok til både at yde, og så nyde eventet. Således var det med en dårlig smag i munden at jeg i løbet af hele eventet kunne se et crew, som gik rundt med større og større rander under øjnene. Sådanne forsinkelser forplanter sig videre hele eventet igennem, og slutter først ved oprydning. Anyways – jeg er stolt af gutterne, og meget taknemmelig for deres kæmpe indsats, og for at holde humøret højt, selvom mange vitale dele gik i vasken og meget gik os imod. Ingen af deltagerne kunne mærke det pres det lå forud - før og under eventet.

Der var total run på kiosken lige fra start til slut. Mad og drikke var underlagt udlejer – deraf de lidt højere priser på mad. Jeg havde dog fra start af sat et ufravigeligt krav om prisen på sodavand og øl – det blev som bekendt efterlevet, og vi kunne alle nyde drikkelse til en meget fair pris. Deres madpriser var lidt i overkanten, hvilket jeg forklarede dem et par gange, men det ændrede ikke noget. Til gengæld kunne vi så nyde at maden blev leveret frisklavet flere gange i løbet af dagene.
Fremover vil vi prøve at lægge mere vægt på dette, men jeg vil samtidig gøre opmærksom på at det ikke altid er vores valg.

Selve lokalet var så stort at rygning faktisk ikke var det store problem - i hvert fald ikke ifølge de ikke-rygere som jeg spurgte. Derimod havde jeg lidt problemer med at styre luft indtaget. Sagen var at varmen netop kom fra luft indsugningen. Men rørene til luft indtaget var bygget op på en måde så de desværre ramt flere lige i nakken – så jeg forsøgte at styre det hen af vejen ved at sætte luft indsugning ned, slukke og tænde. I det hele gik det rimeligt, men der var vist et par perioder med lidt kulde.

Selve turneringen forløb rimeligt gnidningsløst, netværket virkede rimeligt, TDC havde vist kun et par mindre udfald – så alt i alt en ok afvikling.

Vi har tidligere aldrig oplevet så stor en respons fra deltagerne. Det var fedt at se alle tage sig tid til at stikke hinanden hånden og få sat et ansigt bag det navn de har rendt ind i online.

Jeg kan se flere steder at der lægges meget vægt på et par knuder undervejs – her tænker jeg specielt på NEK sagen. Umiddelbart vil jeg ikke kommentere selve sagen, men er da lidt benovet over at nogen gider at bruge så meget spalteplads på os :D

Derudover synes jeg det er temmelig uproff. at smide sådanne ting op public, uden at have indhentet oplysninger fra begge sider. Hvis nogen gerne vil belyse en sag in public, så bør man da som minimum indhente info fra ”begge parter”.

Anyway – jeg tror at luften er klaret mellem NEK og admins nu, og så vidt jeg kan se har NEKs formand stillet sig tilfreds.

De sidste kampe lørdag aften trak så meget ud at jeg blev nødt til at udsætte cocioDRUK til søndag. Søndag ved præmieuddeling var så mange taget hjem, og alle var så udmattede at jeg afblæste cocioDRUK. Valgte i stedet at uddele cocios som præmie, samt til TWA som en tak for kampen.
Dette beklager jeg meget, da der traditionelt er stor interesse for det. Næste gang gennemfører vi det uanset hvad.

Resten af eventet forløb med UG – alle havde de brede smil på, kiosken blev rippet gang på gang, selv tekniker dudes fik tid til en øl eller 2, og lidt hygge med os andre.

Det var nok det ultimativt fedeste event vi nogensinde har haft. Det var sgu så cool at jeg kunne tillade mig at sætte selv flere deltagere til at lave kaffe og lign. :D – fedt at folk støtter så meget op om det.

Præmieoverrækkelsen var med lidt blandede følelser, da et par af vinderne var smuttet. Men det kan man vel ikke klandre folk for – der er jo nogle der har lang vej hjem.

Vi fik ryddet det hele op, og jeg kunne som sidste mand sammen MB lukke og slukke omkring kl. 20.00 og vi var således hjemme igen søndag aften omkring 23.00

Nu er det jo således at vores eventdel er under opbygning. Vi har jo brugt et par år på at bygge online turneringen op, og selvom det nogle steder kan se ud som om det virker lidt for ustruktureret, så er der faktisk tanker bag næsten alt hvad vi har gjort online., således har vi nu vendt blikket mod events.

De første 3-4 lans vi har afholdt var sådan meget hygge – lad os mødes etc., med The Dudes som den drivende kraft. Men med SLKS #5 og opefter er det vokset til mere en bare nogle gutter der mødes. Derfor er vi også begyndt at strukturere vores arbejde. Således fik vi fat i nogle af de problematikker der var ved SLKS #5. Men vi har meget at lære og det vil altid være en løbende udvikling, ligesom lokalets udformning og faciliteter også har afgørende betydning for hvad vi kan eller ikke kan. Men en ting er i hvert fald sikkert – nu er vi på skinner og vi stopper ikke før vi opnår det perfekte.

Det betyder at jeg lover jer, at vi vil gøre forsøge at forbedre os for hver gang. Derefter er det som det altid har været i SL – op til jer alle at støtte op om tiltagene – for kun i fællesskab kan vi nå målet, nemlig det bedste CS community i Danmark, med alt hvad det indebærer.

For mit vedkommende ser jeg det hele som et samarbejde mellem os, sponsorer og deltagere – hvilket gælder både for onlinedelen samt for events.

Tak til sponsorerne.
Tak til crew.
Men det største og mest hjertelige tak går til deltagerne.

Ses til SLKS #7 i Herning.

Slutstillingen:

A Turneringen
1 xest
2 Ex Inferis
3 SoA

B Turneringen
1 Arena
2 ILA
3 SUCSA * Alphamale

C Turneringen
1 Aqurion
2 d.danes
3 .bin






Tidligere events
Fotogalleri
Eventforum


 
Counter Strike - counterstrike
Counter Strike - counterstrike

Counter strike counterstrike cstrike cs spilservere esport e-sport serverhosting SLAP.


© slap.dk * optimeret til 1024 x 768 * optimeret til IEX 5.0
 
 
MOVIES

DR - Danish Esport Awards 2007
SLAP LIVE Tappehallen Cult Party (zip-36MB)
SLAP LIVE Ballerup Superaren (zip-13MB)
Battlefield Nordisk Mesterskab (zip-5MB)

INTERVIEWS